2011 Verdis requiem

‘Moss Korforening  framførte ”Requiem” av Guiseppe Verdi 27. mars 2011. Dette var et både dramatisk, vakkert og harmonisk verk som stilte høye krav til kor, solister og orkester. Framføringen i Jeløy kirke var den største satsingen i korets 90 år lange historie. Profesjonelle solister (Birgitte Christensen, S, Ingebjørg Kosmo, M, Marius Roth Christensen, T, Magne Fremmerlid, B) og orkester (50 musikere, flest fra DNO og noen freelancere, konsertmester Daniel Dalnoki) i toppklasse deltok. Koret bestod av hele 100 sangere fra Moss Korforening, Sofiemyr Kirkekor og Jeløy kirkes Ungdomskor. Dirigenter for korene var Trond Egil Oftung og Bernt Nordset. Trond Egil Oftung dirigerte konserten i Jeløy kirke.